Eerste reisverslag Aruba 2015 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jeffrey Bosch - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag Aruba 2015 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jeffrey Bosch - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag Aruba 2015

Door: Jeffrey Bosch

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

01 Februari 2015 | Aruba, Aruba

liefies,

hier is ie dan, mijn eerste reisverslag vanuit Aruba om jullie een beetje op de hoogte te houden wat ik hier allemaal uitspook.

Nu al meer dan een week geleden ben ik vertrokken naar dit prachtige eiland. Na een geweldige surprise party die men voor mij had georganiseerd en een mooi tijdelijk afscheid van mijn lieve vriendjes ben ik op zaterdag door de sneeuw met mijn broer naar Schiphol gereden. Mooi op tijd kwamen we daar aan en daar ging ik.. De reis verliep prima en toen ik bij de Duane kwam op Aruba vroegen ze aan mij wat ik hier zolang kwam doen waarop ik aangaf dat ik langdurig op vakantie kom. Dit klonk verdacht en vroeg aan mij of ik mijn retourticket wilde laten zien waar ze me vervolgens aarzelend aankeek en me 30 dagen de tijd gaf om DIMAS papieren aan te vragen. Iedereen die ik dit hier vertel lacht me uit en zegt dat het allemaal onzin is en dat ik daar niets mee hoef te doen en het lekker moet laten gaan dussss fine.

Eenmaal langs de Duane pakte ik mijn spullen en daar stond mijn lieve vriendinnetje Cheyenne mij op te wachten. Vanaf moment 1 was dat veilige en vertrouwde gevoel er weer en hadden en hebben we nog steeds de grootste lol. Cheyenne reed met mij langs een vriendin van haar want via haar heb ik mijn auto gehuurd. Jajaa, een super toffe Kia Picanto MET airconditioning!:) Vervolgens had ik gelijk een BBQ bij Cheyenne thuis met haar vriend, de ouders van haar vriend en nog vrienden van Cheyenne die een weekje op vakantie waren. Ik was overigens wel kapot van de reis en had niet verwacht dat ik zo vermoeid zou zijn. Eenmaal bij Cheyenne stond Albert (mijn stagebegeleider, vriend van de ouders van de vriend van Cheyenne en ook de eigenaar van mijn appartement) op ons te wachten om eerst even snel naar mijn appartement te rijden zodat ik mijn spullen kon droppen maar eenmaal bij het appartement zei Albert dat deze nog een week verhuurd is en ik in de Villa ernaast mag vertoeven. Oooo hallo mega groot zwembad. Dit is natuurlijk een echt weekje vakantie en hier heb ik ook echt volop van genoten.

Ik ben op zondag naar Palm Beach gegaan (in mijn eentje want ik was erg nieuwsgierig naar het strand), geen idee waar ik naartoe ging met de auto btw. De wegen zijn niet heel erg goed en bordjes zijn er wel maar alleen voor de wat grotere plaatsjes maargoed ik heb het allemaal kunnen vinden. Toen ik over het strand liep schrok ik van het prachtige uitzicht. Het witte zand, de licht blauw/groene zee. Nog mooier dan op een foto of plaatje. Verder heb ik niet zo heel veel gedaan deze dag dan een beetje rondrijden en verkennen en slapen want ik had toch wel erg last van een Jetlag. Ik heb sowieso de eerste 4 dagen erg veel geslapen. Ik heb ook een super leuke Buurman en buurvrouw waar ik op Zondag gezellig een (hele fles) wijntje heb gedronken en lekker heb gekletst. Het zijn zulke lieve mensen en Theo (zo heet de buurman) komt om de zoveel dagen even kijken of het nog allemaal goed gaat, echt heel lief.

In de loop vd week ben ik nog op de beach tennis geweest met Cheyenne en haar vriend en dit was echt zo ongelofelijk tof om te zien dat ik zelf ook wel zou willen spelen eigenlijk :') Bij de Beach tennis club speelt ook een jongen die ik nog ken uit Nederland van het tenniscircuit. Hoe toevallig en hoe grappig om elkaar hier weer tegen te komen en we hebben dan ook afgesproken om binnenkort even te meeten en misschien een balletje te slaan.

Op Woensdag ben ik bij stage langs geweest om even kennis te maken met mijn stagebegeleidster en de rest van het team. Toen ik binnenkwam zat alleen Liset achter de Balie. Liset is ook een stagiair en toen ze hoorde dat ik Jeffrey ben werd ze helemaal enthousiast en riep dan ook snel Geraldine die mij de aankomende 5 maanden samen met Albert gaan begeleiden (Ze zijn overigens getrouwd en een super leuk Koppel). Geraldine is een local en Albert is Nederlands en ze wonen samen hier op het eiland en zijn dus de eigenaar van Happy Rentals. Na een uitgebreide rondleiding en een soort van korte intake voelde ik me al helemaal op mijn plek en heb ik ontzettend veel zin om morgen te gaan beginnen met stage. Liset gaf aan dat ze de Donderdag altijd vrij is waarop ik gelijk zei; Laten we anders morgen iets leuks gaan doen. Zo gezegd zo gedaan, Geraldine vond dit geweldig en gaf ons wat geld mee om samen te ontbijten. Ik heb Liset opgepikt op Donderdag en ben met haar bij Delifrance gaan ontbijten en vervolgens zijn we naar Eagle Beach gereden om daar lekker te bakken. WAUW wat een strand, zo mooi. Ik heb er geen woorden voor behalve dat ik alleen maar kan zeggen dat je dit zelf moet ervaren. De pelikanen vlogen daar echt om je oren en pikte echt 1 meter voor je voeten de vis bij je weg. Ook heb ik een barracuda zien zwemmen (ja ik was gelijk het water uit) en een hele mooie grote zeester gezien. Ook dit was waanzinnig mooi. Ik heb een hele leuke dag met Liset gehad en we kunnen goed met elkaar overweg dus we gaan een leuke tijd tegenmoet bij Happy Rentals.

Op vrijdag heb ik lekker rustig aangedaan en ben ik me Cheyenne wezen lunchen in Oranjestad. Ik heb hier nog niet goed rondgelopen maar het ziet er echt heel erg leuk en gezellig uit. In de avond zijn we naar een Beach tennis toernooi wezen kijken van John (dit is de vriend van Cheyenne btw) die hij uiteindelijk won in de advanced klasse. Hij speelt erg goed en vroeg aan mij of ik vandaag samen met hem een toernooi wil spelen in de dubbel. Daar zeg ik ook geen nee tegen of course hahahaha. Anywayyy het was een leuke avond op het Beach tennis park en tussendoor hebben Cheyenne en ik nog Taco Bell gehaald en ohmygod wat was dat lekker en het kost geen drol. Boodschappen hier zijn overigens wel echt enorm duur. Ze hebben hier een Superfoods winkel met heel veel Jumbo producten en ook heel veel van die chinese supermarkten maar daar ben ik geen fan van. De benzine is trouwens ontzettend goedkoop. Je betaalt hier voor een volle tank ik denk rond de 50 Florin. Dat is ongeveer 23 Euro maargoed de boodschappen compenseert dat weer lekker hihi.

Gister heb ik lekker de hele dag geluierd en niks gedaan en zometeen heb ik dus wat ik net al zei dat beach tennis toernooi wat denk ik wel de hele dag gaat duren.
Het is wel wennen dat het hier 5 uur eerder is dan in Nederland en dat mensen in Nederland al een halve dag erop hebben zitten als ik nog moet beginnen met werken maar dat went wel snel i guess.

Verder is het weer hier echt ongelofelijk lekker. Het mag dan wel 30 graden zijn maar het waait ontzettend hard waardoor je die warmte niet zo goed voelt en ook niet dat je vervolgens zo rood als een kreeft bent ( ja ik dus :-l)

Lieve mensen in Nederland. Ik knap hier op, heb het ontzettend naar mijn zin en kijk uit naar mijn stage. Ik wil zeggen dat ik heel erg veel aan jullie denk en bedankt jullie nogmaals voor alle steun en het mooie afscheid. Ik ga niet wekelijks een update schrijven maar wel eens in de zoveel tijd.

Voor nu tot snel en een dikke kus en knuffel vanuit het warme en zonnige Aruba,

Ayoo Dushi's

P.S. Fotos staan op FB

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 01 Feb. 2015
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 1269

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Stage Aruba

Landen bezocht: